27 Ocak 2017 Cuma

Japonların pilav pişirme makinesi..

Japon mutfakların vazgeçilmezi, olmazsa olmazısı, o bir baş tacı:)
Zengin, fakir her japon evinin %99.9 olan bir alettir. O olmadan lezzetli bir "Shiro gohan-白ご飯" japon pilavı yapılamaz. Çünkü tencerede yağsız, tuzsuz hafif lapa pilavı herkes tutturamaz.. 50 sene öncesine kadar yokmuş bu alet. O yüzden 50 yaş üzeri japon nineler bu makine olmasada tencerede bile leziz shiro gohanımı yaparım der :)
Ciddende harika! Tencerede de beyaz japon pilavı oluyormuş..
Tecrübe edinerek konuşuyoruz canım:)
Ama gençler kesinlikle bu makine olmadan yapamıyor, yaşayamıyor..
Sadece japonlar mı? Yooo biz yabancılar da bu makineyi kullanıyoruz..
Bulaşıcı birşey mi anlamadım doğrusu. Sanki bizde pilav yokta yeni öğrendiğimiz için beceremiyormuşuz gibi evi kurarken ilk aldığımız eşya bu oluyor hehehe
3-5 senede bir bozulan birşey olduğu için sanırım 4 veya 5. Makinem şuan ki..
Ha sadece bu eve değil! Türkiye'ye bile japonya içi 4 bin yene 2. El alacağım fiyatın kaç katı ödeyerek 28 bin yene 220 V ~ olanını alıp evime koydum bile :))

Hemde Japonya içi olanının en iyisini aldım.
10 litrelik
Pilav
Kek
Buharda pişirme özelliği
Ve en önemlisi de japon malı Panasonic olması onca parayı verdiğime deydi.
Denedim, kullandım tr'de. Çünkü yurtdışı olan aletler japonya'da çalışmıyor.
Japonya için 110 V~ olanlarda yurt dışında çalışmıyor. Aralarında yarı yarıya wolt farkı var.
Sizlere pahalı gelebilir ama japon markaları güvenli olduğu için dönmeden bir bakıp düşünün derim. Cidden aldığınıza asla pişman olmayacaksınız.
Üzerinde İngilizce yazdığı için zor gelmeyecektir.
Bir ara internet üzerinden baktığımda 'Simbo' markası da çıkarmış Türkiye'de..
Onunda bayağı bir özelliği olduğunu gördüm. İmkânınız varsa bir inceleyin derim.
Ben evde sadece japon pilavı yapmıyorum..
Japon yemeğiyse japon pilavı, Türk yemeği varsa türk pilavı yapıyorum evde..
Japon makinesinde nasıl türk pilavı olur diye merak edenlere tarifim aşağıdadır :))
Türkiye'de, türk pirinciyle japon pilavını yapmanızın imkanı yok..
Görüntü benziyor fakat tadı kesinlikle farklı oluyor. Denedim ve gördüm..
Bim'de japon pirinci satılıyordu ama 250 gr. Birşey 5 milyon kadardı.
Olsun canım derseniz onunla deneyin derim :)

Japon pilav makinesinde Türk pilavı yapılışı
Pirincimizi yıkıyoruz. Pirince göre değiştiği için bire bir mi yoksa bire bir buçukmu ona göre su koyalım. Çok yumuşak olmayacak seviyede, türk pilavı gibi olsun.
İstanbul'da aldığım pirinç bire bir di. Onu var sayarak bir kase pirinç, bir kase su koyalım makineye. Küçük bir tava da yağ ısıtalım. Sıvı veya tereyağ her zaman ne kullanıyorsak.
Isınan yağın içine şehriye atalım. Hafif kızarıp, ılınınca makineye koyduğumuz pirincin üzerine katıyoruz. Sevdiğiniz kadar tuz serpiyoruz ve makine içinde karıştırıyoruz.
Hepsi bu kadar :) kapağı kapatıp düğmeye basıyoruz.. Klasik japon pilavı yaptığımız ayarda pişirme ayarını seçiyoruz. Alın size 5 dakikada, makineyle türk pilavı:)
Kavurma olmuyor. O yüzden sizin yaptığınız gibi yarım saat pirinci yağda kavurup, içi dışı çok yağlı bir pilav çıkmıyor tabiki.
Hafif yağlı ama kavrulmuş türk pilavına bire bir benzeyen bir pilavımız oluyor :)

1 yorum:

  1. Merhaba, ben de bu makinelerden almak istiyorum ama Japonya'dan alma imkanım olmadığı için Türkiye'de satılanlardan seçmeliyim. Acaba Türkiye'de bulunanları hiç biliyor musunuz Japonya'dakilere en yakın hangi markanınki acaba? Sevgiler :)

    YanıtlaSil

Duygularını bizimle paylaşmak ister misin

Youtube Kanalima Abone Olun

Sosyal Medya Kanallarimdan da Beni Takip eddebilirsiniz