5 Ocak 2017 Perşembe

Japon tarzı Bulaşık makinesi..

Orta direk bir ailenin kızı olarak 96'nın mart ayında evlendik.
Bizim evlendiğimiz zamanlarda bizim gibi orta direk bir kesimin evine bulaşık makinesi henüz girmemişti..
Ozamanlar sadece zengin kısımda böyle bir alet çıktığını duymuştuk.
Görmediğimiz bir şeyi illaki bunu da ceğizime al diye babaya baskı yapmamıştık :)
2000 yılında japonya'ya taşındığımızdaki evimizde de öyle bir şey bulamamıştım.
Ama ilk kez bir micro dalga fırınım olmuştu:) Bunun sevinci bir başkaydı..
Eşimin kuzeninin evinde görmüştüm o yüzden biliyordum.
Gelinin ailesi belçika'dan göndermiş ve çok kullanışlı olduğunu söylüyordu.
O yüzden çok severek kullanıyordum.. Japonya'ya geleli yaklaşık 8 sene kadar olmuştu.


THY Osaka müdürünün hanımıyla arkadaş olduk ve evlerimize gidip geliyorduk.
Arkadaşımın evinde gördüm ilk kez bu bulaşık makinesini.
Sende al diye bana baskı yapmaya başladı :) Bende yok ya ne işim var elimde yıkıyorum işte diyip durdum.
Almak, kullanmak şurda dursun bunu bağlanmasını, kullanmasını bilmiyordum.
Makineyi sıfır alsam bağlatması bedava ama makine 60 bin yen (2 bin tl).. 2. elci'den alsam, arkadaşım 2. Elden almış ama bağlatmasına 5 bin yen (150 tl) vermiş. 2. El makine fiyatları da 5 bin yen'den başlıyor..
Arkadaşımın evine yakın bir dükkan varmış girdi kanıma aldım bir makine.
Çek çek arabamla ite kalka taa izumi sano dan namba'ya kadar trenle getirdim :))
Aldığım yerdeki gence de sordum bunu nasıl bağlıyorsunuz?
( Tamir işi elimden gelir heheh) Getirdim koydum tezgah üstüne.
Adamın dediği ekstra musluk aparatını da alıp geldim.
Açtım İngiliz anahtarıyla çeşmeyi taktım musluğu.
Çokta basitmiş neden para vereyim! Resimde göründüğü gibi bir aparatı çeşmeye takınca musluk ucu tık diye giriyor hepsi o :)
Kirli su gideri de hemen önündeki mutfak levyesine doğru bırakılıyor.
En yakın elektrik prizine de fişi taktık mı oldu bana ilk ve harika bir bulaşık makinesi:)
Allahım sanki ilk icat edilmiş de, ilk kez ben kullanıyormuş gibi heyecanlıydım..


2. El olduğu için önce makine içi temizleme ürünüyle boş yıkadım.
Zaten ikkez bulaşık makinem oldu nasıl dolduruluyor bilmiyordum..
Makinenin içi küçücük. 4~6 kişilik miş.. Tamam bizde 4 kişiyiz ama tencere, tava??
Altına kaşıklık, 4 tabak, 4 kase, salata tabağı falan doldu bile :)
Üst katına su ve kulp bardak sığıyor sadece. Ama bir yumurta tavası bile sığmıyor !
Bunun tenceresi, kapağı, tavası, tahtası vesairesi? Yarısını elde, yarısını makinede yıkıyorsun.
Her Allahın günü makineyle kavga ediyoruz :) O artık içim almıyor kusasım geliyor diyor.
Bende hadi nolurrr bir tek şu kapağı da al diye yalvarıyorum..
Bazen kızıyorum bırakıyorum kapağı, patır kütür dökülüyor herşey yere :)

Bende üstteki rafı çıkarttım. Alt katına ilk önce bardakları, onun üzerine kaseleri, yanına servis tabakları hepsinin üzerine birer tencere ve tava koydum mu öncekinden daha fazla almaya başladı :))
Neydi öyle yarısı elde yarısı makinede? türk beyni bu hehehe
Geçen sene istanbul'daki evimizin birini boşaltıp tamamen kendimize ait bir daire döşedik çok şükür.
İlkkez gerçek bulaşık makinem oldu :)
Japonya'da kullandığımın oyuncak bulaşık makinemin tam iki katı :p
Sanki salon salamaç bir odaya, bir oraya bir buraya tencere tava koyuyordum heheh

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Duygularını bizimle paylaşmak ister misin

Youtube Kanalima Abone Olun

Sosyal Medya Kanallarimdan da Beni Takip eddebilirsiniz