18 Nisan 2016 Pazartesi

Japonya'da Maid Cafe ( Hizmetçi Cafe)

Japonya'ya ilk geldiğim dönemlerde hep karşıma şeker kız Candyler çıkıyordu.
Çok sevdiğim bir çizgi film karakteri olduğu için banamı öyle geliyordu, yoksa şeker kız Candyler gerçekten yaşıyormuydu? :)
İlk geldiğim zamanlar Japonya'nın restaurantları, sokakları, tapınaklarından daha çok dikkatimi çeken bu şirin kızlar olmuştu:)
Ömrümde Şeker kız candy görmemiştim hâliyle o yüzden hem şaşkınlık içirisindeydim hemde içten içten bir sevinç kaplamıştı içimi.
Hani masallarda, çizgi filmlerde görmüştüm de canlı canlı karşımda giyinen birini hiç görmemiştim:)
Bir de beni gördüklerinde bana gülümsüyorlar, el sallıyorlardı :))
Acaba mahallenin delisi mi ne dedim hatta:))
Ne bileyim 17 yıl önce bu tarz şeyler olmadığı için anormaldi bizim ülkemizde:)
Japonya'da varmışta haberimiz yokmuş. Hala da yok türkiye'de yanılıyormuyum?
O zaman dil diş yok! Kime ne sorayım? Neden bu kıyafetlerle sokaklarda dolaşıyorsunuz?
Siz ne türsünüz bacımm diyemiyordum;p Her gün de görünce merakım kat kat artıyor.
Zamanla zamanla cafelerin önlerinde görmelerede başladım.
Cafelerde çalışanları görmeye başladıkça hmmm bunlar cafede çalışan hizmetçi kıyafetli garsonlarmış demekki dedim.
Artık karşılaştıkça gülümsemelerine karşılık vermelere başladım. Mahallenin delisi falanda değillermiş canımmmm:))

Eğer osaka'ya gelirseniz "Nipponbashi-日本橋" de her yerde, her sokakta, her caddede bulabilirsiniz:)
Yer, gök "Maid Cafe" kaynıyor:)
İçeri girdiğinizde nasıl bir muameleyle karşılaşacaksınız merak ettiniz değilmi? :))
Hizmetçi kıyafeti giymiş kızların, müşterilerine aşırı ilgi ve alaka ile hizmet ettikleri, asıl amaçları sosyal olarak çekingen erkeklere güven vermek olan, farklı bir cafe kültürüdür..
Gerçekten de içeriye bir kafa uzattığım da, pasif sıska konuşmaya çekingen erkek dolu olduğunu görüyordum.
Eğer erkekseniz size "いらっしいませご主人様-İrashshaimase goshujinsama"
"Hoşgeldiniz efendimiz"
"Hoşgeldiniz efendim"
"Hoşgeldiniz beyefendi"
"Hoşgeldiniz beyim" Türkçemizde bir çok şekile giren kelime ile karşılıyorlar
Eğer bayansanız "いらっしゃいませお嬢様-irashshaimase ojousama"
"Hoşgeldiniz küçük hanım"
"Hoşgeldiniz hanımın"
"Hoşgeldiniz prensesim" gibisi diye sizi içeri buyur eder.
Fransız hizmetçileri gibi giyinmiş birbirinden "Kawaii-可愛い" tatlı garson kızlarının sizi kapıda karşıladığı, size sahibiymişsiniz gibi davrandığı Maid Cafe’ler erkeklere hitap etse de sakın yanlış düşüncelere kapılmayın!
Bu kafelerde yapabileceğiniz en sıradan şey, garsonunuzla fotoğraf çektirmek ya da yiyeceğinizin üzerine ketçapla adınızı yazmasını istemek olabilir.

2 yorum:

  1. Ah, öyle bir ülke ki...

    https://www.japonca.com.tr/sadece-japonyada-gorebileceginiz-10-kafe-turu/

    Bunlarlada hiç karşılaştınız mı,Osaka'nın muhtarı-san?
    Ayrıca yaşanan depremin etkisi çok büyük. Acaba ayrıntıları paylaşır mısınız? Başımız sağolsun...Umarım yaralar kısa zamanda sarılır.(。•́︿•̀。) (╯︵╰,)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir anne olduğum için gesrmiyorum her cafeleri. İnşallah tez zamanda çabuk atlatır japonya

      Sil

Duygularını bizimle paylaşmak ister misin

Youtube Kanalima Abone Olun

Sosyal Medya Kanallarimdan da Beni Takip eddebilirsiniz