8 Kasım 2017 Çarşamba

Japonların ilginç çamaşır yıkama tekniği

Türkiye’de çamaşırları, özellikle’de beyaz çamaşırları ev hanımlarının gurur duyarak balkona asmalarına bayılıyorum:)
Hani sakız gibi bembeyaz atletler, kar gibi çarşafları etrafına salına salına bakarak sermesi çok güzel:)
Biz Türk kadınları beyazları en az 90 derecede yıkamazsak olmaz:)
Hele bir de bunu akşamdan bekletmeler, kazanda kaynatmalar, çamaşır sularına bastırmalar vs..
Eskiden çamaşır makinesi mi vardı bacım!
Kazan’larda su kaynatır, leğende ayakla çiğnerdik çarşafları.
Gücümde yetmezdi:) daha 15’lerindeydim:)

Bir de çalışırdım.! Hafta sonu da annem tepelenmiş çamaşırları önüme yığardı:(
Benden 2 yaş küçük kardeşimle tepinirdik üzerinde gücümüz yetmezdi bari ayakla yıkayalım diye.
Ha öyle köyde falan da değil :) İstanbul’da da öyleydi o zamanlar:)
Sanki istanbulluyuz diye lüks hayatımız mı vardı 80’lerde, 90’larda...
Çarşafları sıkmak için bir ucundan ben tutardım, bir ucundan bacım, kolları çevire çevire suyunu sıkardık:)
Neymiş anam kız yetiştiriyor, bugün bana yapıyorsanız, yarın kendinize öğrenirmişsiniz...
Eee n’oldu?? 3-5 sene sonra merdaneliler, 90’ların sonunda da otomatikler çıkmadı mı?!!!
Küçük yaşta ezildiğimizle kaldık:))

Japon’lar herhalde 50’lere kadar elle yıkamışlardır.
Japonya’ya daha erken gelmiş bu tür elektronik aletler o yüzden bizden çok çok ileri teknolojileri de var, hala bizim 80’lerdekine benzer aletleri de var.
Örneğin çamaşır makineleri; Dış görünüşleri merdaneliye benziyor.
İçindeki kazanı da aynı merdaneliler gibi bir sağa, bir sola dönerek yıkıyor.
Tek farkı üstünde bulunan çift dişli merdanelinin arasına sokup sıkmalı değilde, yine aynı kazanda olduğu yerde hızlı dönerek suyunu sıkıyor.

Ama Bu merdaneliye benzer makineler olsun, tam otomatik makineler olsun yine bize büyük fark atmışlar:)
Çamaşırlarını öyle ne 90 derecede yıkarlar, ne ön yıkama yaparlar nede önceden beyazları kaynatırlar.
Ehh çamaşır suyu her şekilde kullanırlar canım o baş tacımız:)
Japon’lar çamaşırları siyah/beyaz diye de ayırmazlar:)
Şaka gibi ama cidden Japonya’da çamaşırlar karışık yıkanır!
Hemde buz gibi soğuk suyla.. Japonya’da makinelerin su ısıtma özellikleri de yoktur..
Çeşme’den gelen suyla direk alır, yıkar ve sıkar:)
Tam otomatikler de öyle. Yurtdışından gelmiş markalarda nadir de olsa bulma imkanınız var.
Ben bir İtalyan markası tam otomatik bulmuştum. Onun su ısıtma özelliği vardı.
Hem de kurutma özellikliydi. Ama çok pahalıya gelmişti o makine bana.
O makine parasıyla videoda gördüğünüz makineden 5 tane alınırdı o zamanlar:)
Zamanla bozuldu attım. Yine mi kaldık Japon makineleriyle başbaşa:)

Video’da Japon çamaşır makinelerinde çamaşır yıkama şekli, çamaşır tozu ve yıkanmış çamaşırları göreceksiniz:)
Aramızdaki tek fark ben ip’e mandalla Türk işi asarım, onlar demir’e elbise askısıyla asarlar:)
İşte onu hiç sevmiyorum! Çamaşırı gerdire gerdire sirkeleyip, ucundan tutup inci gibi dizerek asmak bizim geleneklerimizde, kültürümüzde vardır:)) Türk her yerde farklılığını göstermelidir arkadaş :)

2 yorum:

  1. Ben de çamaşırları siyah beyaz diye ayıklamam. Beyazlara çamasır suyu koyulmayacaksa gereksiz bir şey. Zaten artık pek fazla beyaz çamasır da olmuyor. Her şey renkli. 90 derecede çamaşırlar ölür ya, eskidenmiş o. Ben kirlilik oranına göre maksimum 50-60'da yıkarım. Genellikle 40. Makinaların sıcak su özelliği olmaması ilginçmiş.

    YanıtlaSil
  2. E nasıl oluyor da o koyu renkler beyazları boyamıyor? Deterjanın özelliği mi?

    YanıtlaSil

Duygularını bizimle paylaşmak ister misin

Youtube Kanalima Abone Olun

Sosyal Medya Kanallarimdan da Beni Takip eddebilirsiniz