20 Ağustos 2017 Pazar

Japonların en büyük eğlencesi ne?

Japonya! Festivaller ülkesi.. Her mevsimde, her ay bir tanrının festivali kutlanır.
Bizim dinimizde olduğu gibi budizm dininde de her mahallenin bir tapınağı olur.
Tapınaksız bir mahalle düşünülmez bu ülkede de.
Ve her tapınağın inandığı bir tanrısı vardır.
7 tanrıdan birine inanılır. Karşılaştığım en fazla inanılan tanri 'Ebisu' tanrısıdır.
Her festivallerde bildigimiz tezgahlara benzer mahalle pazarları kurulur.
Bu pazarlarda öyle kıyafet, meyve, sebze değilde eğlence amaçlı tezgahlar kuruludur.
Tezgahların çoğu şans oyunları tezgahıdır. Ya çekiliş yaparak bir şey kazanırlar yada tabancayla atış yapılarak birşey kazanmaya çalışırlar:)
İki tezgahtan biri tabanca oyunudur. O kadar çok sevilen bir oyun ki ne kadar çok tezgah olsada başında çoluk çocuk kaynıyor yinede.
Her tabanca oyunu tezgahının içeriği faklı. Kimi sigaraya vurmaya çalışıyor, kimisi japon bibloları, kimisi ünlülerin posterlerini kazanmaya çalışıyor.
Ha bizimki gibi öyle uzaktan da değil, tezgahın arkasında ama öyle bir uzanıyor ki bibloyla arasında 5-10 santim kadar bir mesafede vurmaya çalışanlar da var:)

Her ne şekilde olursa olsun tezgah sahibi, müşterisini boş göndermiyor:)
İstediğini vurup kazanmamış olsa da yerine küçükte olsa bir teselli hediyesi veriyor.
Bu videoyu çok eski bir yerleşik mahallede çektim.
Mahalle tahminen 60~ yıldan daha eski. Mağazaları, berberleri, lokantaları, oyun salonları sanki açılış tarihinden beri saatleri durdurulmuş olduğu gibi kullanılıyor.
Bundan sonra koyacağım bir kaç video da o mahalleye ait.
Ben bayılıyorum bu semte:) canım ülkemin arka sokaklarını andırıyor bana:)
Hafi bakalım videodaki arkadaş vurabilmiş mi istediğini?:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Duygularını bizimle paylaşmak ister misin

Youtube Kanalima Abone Olun

Sosyal Medya Kanallarimdan da Beni Takip eddebilirsiniz