15 Ağustos 2017 Salı

Bana japon kadın bul diyenlere

Blog yazmaya başladığımdan beri sürekli özelden mesajlar, mailler almaya başladım.
İlk önceleri nasil Japonya'ya gelebilirim?
Gelmek için neler lazım?
Japon vizesini nasıl alabilirim? Gibi sorular gelirdi.
Artık insanlar kendi çabasıyla gelmekten vaz geçip direk ev, eş ve iş istemelere başladı.
Hani bilgilerimi, düşüncelerimi yazıyorum, sizlerle paylaşıyorum ama siz beni ne sanıyorsunuz?
Ben konsolos degilim.
Ben devlet çalışanı değilimin.
Burada Japonya/Türkiye gönül bağları elçiside degilim sizi bir japonla evlendireyim:)
Ben garip, sade bir vatandaşım.


Ciddi şekilde bir mesaj yağmuruna tutulmaya başladım.
Çoğuna cevap verirken, bir kaçına vermemeye başladım.
Döndüklerimden de, dönmediklerimden de bir güzel azar işitmeye de başladık:)
Sanki gelicez de senin sırtına yük olucaz?
Biz adam gibi bir japon kadın bir de iş istedik.
Sanki dersin kadın pazarda satılıyor, iş'te köyden, büyükşehire gidiyor.
Sen zaten iş meselesini kendin bulup, ayarlayıp, olduğun meslekte en az 10 yıllık bir deneyiminin olduğunu ıspatlaman gerek.
Bu da her iş için geçerli değil tabiki.
Japonya'da da şoför var, garson var, mimar var, doktor var. Adam senden japonyada zor bulunan bir meslek istiyor!
Örneğin: Türk yemeklerinde usta bir aşçı. Japonya'da da bir japon türk yemeklerini öğrenebilir fakat bu işte uzmanlaşması, bir türk restaurantında onca kişiye  iyi bir hizmet vermesi çok zor ve hiç bir türkde bunu istemez.
Restaurantını bu riske sokmaz, direk türkiyeden getirir çalışanını.
Bir hint restaurantıda öyle. Yani ben sana karı bulmuşum iş bulamam.
Bu tür mesajlar için bir vlog çektim ve izlemelerini istiyorum bu insanların.
Umarım bundan sonra bu tür sorularla beni boğmazlar.

Bir de bu konuda 11 sene önce yaşadığım kötü bir anımı anlattım.
Niçin insanlara karı, kız bulmak istemediğimi, sebebini de videoda ayrıntılı bir şekilde anlattım.
Lütfen beni bulaştırmayın o tür işlere:) japon kadınları da sokağa çıkıp koca aramıyor:)

1 yorum:

  1. giresunalucracamoluk@hotmail.com

    Almanyadan saygı ve selamlar kardesim

    YanıtlaSil

Duygularını bizimle paylaşmak ister misin

Youtube Kanalima Abone Olun

Sosyal Medya Kanallarimdan da Beni Takip eddebilirsiniz