18 Temmuz 2017 Salı

Japon marketlerindeki Sarı etiketli ürünler

Japonya pahalı bir ülke bizim gibi yabancıların maaşları japonlara oranla daha düşük olabiliyor.
Hele de 4-5 kişilik aile iseniz maket market dolaşırsınız benim gibi :)
Çoğu marketin indirimli günlerini, hangi ürünün hangi gün indirimde satıldığını, saat kaçtan sonra neler yüzde ellilere ineceğini bilirim.
Çoğu kurutulmuş ürünün son kullanma tarihi olmaz.
Genelde taze meyve, sebzenin, yoğurt süt gibi ürünlerin, ekmekle yumurta gibi günlük satılması gereken ürünler gün içinde muhakkak indirime düşer.
Dünden kalmış ekmekleri sabah erken saatlerde resimde göreceğiniz gibi sarı etiketle reyona konulur.
Sütle yoğurtlarda öyle.


Birşey satın alacağım zaman erkenden gider o ürünün sarı etiketlerinin kaparım:)
Bazen ekmekler öyle bir fiyata düşer ki 10 paket almışlığım çok olmuştur:)
Sarı etiketleri görünce içimde kelebekler uçar ;p
Şaka şaka sevinirim sadece canım:)
Ama düşünsenize ben markete bir girdim mi en az 3 bin yen (90 TL) den aşağı çıkamıyorum ama bu etiketleri yakaladım mı o fiyatın üçte birine iniyor alışverişim.
Bu da benim aileme bir katkım olmuş oluyor.

Japonya'da pazar kültürü olmadığı için herşey süper marketlerde satılıyor.
Zaten ithal ürün bir çoğu bir de milyarlarca kirayı karşılayacam diye ürünlerin fiyatları Türkiye ile karşılaştırınca ciddi rakamlar çıkıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Duygularını bizimle paylaşmak ister misin

Youtube Kanalima Abone Olun

Sosyal Medya Kanallarimdan da Beni Takip eddebilirsiniz