14 Mart 2017 Salı

Japon okullarında karne alma zamanı.

Bu aralar japonya'da tatlı bir telaş var. Annelerin çoğu kuaförlerde sıra beklemede:)
Kimonocu dükkanları tıklım tıklım dolu, nedeni?
Çünkü biricik çocukları okuldan mezun oluyor :) Mezuniyet törenine hazırlanıyorlar.
Bütün anneler kimono giyecek diye bir kural yok tabiki bu bir seçim meselesi.
Normal bir düğüne nişana giderken giydiği takım kıyafeti de olabilir önemli olan temiz, pak, şık ve özenli olmalı. Günlük klasik saç başla, günlük bir penye, etekle gelmez.
Babalarda çeker jillett gibi takımları, tıraşlıdır suratları:)
Ömür boyu albümlerinde saklayacakları hatıra resimler çekilecek çünkü:)
Çocuğunun arkadaşlarının ailelerine çok klasik bir aile de dedirtmeli hani:p

Bir çok "Japonya'da eğitim" yazılarımda japonya'da hangi okul kaç yıl olduğunu yazdım.
Dur bir daha yazıyorum nolur nolmaz gözden kaçırmış olabilirsiniz:)
Ana okul> hangi yaşta verdiğinize bağlı
İlkokul> 6 sene
Ortaokul> 3 sene
Lise> 3 sene
Üniversite> 2~4~6 bölümünüze bağlı.
Japonya'da zorunlu eğitim sadece 9 senedir. 6 yıl ilkokul, 3 yıl ortaokuldur.
Lise zorunlu eğitime girmemektedir. Çocuğun veya ailenin tercihine bağlı.
Benim oğlan ortaokul son sınıfta lise için deli gibi çalışırken bir kaç arkadaşı çalışmadı.
Nedenini sonradan öğrendim ki hem çok şaşırdım hemde çok üzüldüm!
Çünkü sınıfında iki arkadaşı okula devam etmeyecekmiş.
Çalışma hayatına atılacağını öğrendim.
Tanımadığım için bu seçim kendisine mi yoksa ailesine mi ait çok merak etmişimdir? :( İleride pişman olmaz umarım..


Japonlar çok zeki ve çalışkan bir millet. Üniversiteye gitmeyen çok insanda tanıdım.
Nedenini sorduğumda çalışmanın daha mantıklı geldiğini anlattılar.
Doğrusu japonya'da bu fikire sahip insanlarında oluşu beni şaşırtır.
Neysem yazımızın asıl konusuna gelelim:)
Japonya'da okullar 3 dönemlidir.
Yazın> 1. Dönem tatilidir.
Kışın > 2. Dönem tatilidir.
Baharda> 3. ve son dönem sınıf atlama tatili yapılır.
Mart'ın başı ile ortaları gibi şehir ve okulların mezuniyet tören günü farklı günlerde yapılır. Türkiye'deki  gibi tüm  yurt aynı günde bitip, aynı günde başlamaya biliyor.
Yine yeni yıl kayıtları da bu dönemde başlıyor.
Yaşı dolmuş çocukların başvuru formları otomatik olarak belediyeden adrese gönderiliyor.
Formu doldurup gideceğiniz okula veriyorsunuz. Sizi görüşmelere tek tek çağırıyorlar.


Eğer japonya'ya taşınma söz konusu varsa ve okul çağında çocuğunuz varsa bu okul dönemlerine çok dikkat edin.
Türkiye ile Japonya eğitim sistemleri gibi dönemleride çok farklı ve zıt zamanlardadır.
Türkiye'de dönem sonu, japonyada dönem ortası olabiliyor ve hiç bir okul dönem ortası çocuk kabul etmiyor.
Sizden 3. Ayı beklemenizi istiyor.
İster istemez çocuk 3~5 ay evde kalabilir.
O nedenle bu dönemlere dikkat ederek çocuğu okuldan alıp japonya'ya getiriniz.
Boşuna aylarca evde kalmasın. Önce baba gelip, peşine siz ve çocuklarla gelmeniz daha mantıklıdır.
Çok yaşadım gördüm çevremde.
Ailesini dönem ortası getirip başvuru için mart'ı beklediler.

3 yorum:

  1. Ilkokula kaç yaşında verilir çocuk?

    YanıtlaSil
  2. 6 di sanirim 6 sene oldu unuttum :) 1,5 yasindan itibaren anaokuluna gittigi icin bizim icin hep okulluydu cocuklar zaten :)

    YanıtlaSil
  3. ben lise 2 deyim ama hiç japoncam yok hiç hemde orada okumam mümkünmü ama ingilterde büyüdüm 11 yaşıma kadar ingilizcem türkçeden kat kat iyi

    YanıtlaSil

Duygularını bizimle paylaşmak ister misin

Youtube Kanalima Abone Olun

Sosyal Medya Kanallarimdan da Beni Takip eddebilirsiniz