22 Mart 2017 Çarşamba

Japonların beden dili (Ben) hareketi.

Yine ben ilk japonya'ya geldiğimde ile başlayacam söze ama napayım öyle olacak yine:)
Japonya'ya ilk geldiğim dönemlerde malum japoncam sıfır seviyesindeydi.
Hiç bir kelimelerini anlamıyordum ama beden dilleri beni benden alıyordu:)
Gerçektende türklerden çok farklı bir beden dilleri var adamların.
Hani beden dilinden anlıyorum desem yok ondanda bir gram anlamıyordum:)
Adamların ben işareti, onay işareti, doydum işareti, leziz olmuş işareti vs. çok farklı!
Ama nedense çok ilgimi çekiyordu. Her hareketi inceleyip, soruştururdum.
Öğrendim zamanla. Japonca'dan daha hızlı öğrendim desem daha doğru olur.
Japoncayı öğrenmek, konuşmak zordur.
Helede okuyup yazmak, ama beden diliyle de çok rahat anlaşabiliyormuş bunu daha iyi öğrenmiş oldum :) Sizlere "Japonların beden dili" yazısını seri olarak yazmayı düşünüyorum.
Her konuda bir hareketi anlatmaya çalışacağım.


Bugünkü konumuz "Ben" olacak. Kendinizi anlatırken, birşeyin size ait olduğunu tarif etmek için parmağımızı nasıl kullanıcaz bunu öğrenicez.
Japonca ben "Watashi-私" dır.
Bu sizin veya bu sizemi ait diye sorulduğunda; Biraz şaşkın bir yüz ifadesi, gözler hafif büyük, sağ işaret parmağınız burnunuzun ucunda olacak şekilde tutarak soru soruyormuş gibi bir ifade ile bakacaksınız.
Yüz şekliniz duruma göre değiştirebilirsiniz. Şaşkınlığı yukarıda anlattım.
Bir de kızgın halde iken hafif gözler küçük, biraz kızgın ifadesi takarak yine parmak burun üzerine konulur. Sevinç ifadesinde gözler biraz büyük ve pırıl pırıl parlak, hafif bir tebessümle aynı parmak, aynı burun yerinde olacak :)
Evetttt bir japonla tanıştık veye karşılaştık elini zırt pırt burnunun üzerine koyuyorsa ne demek istediğini anlamış bulunmaktayız:))
Diğer yazımız japonların beden dili (sayı sayma) okumanızı tavsiye ederim:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Duygularını bizimle paylaşmak ister misin

Youtube Kanalima Abone Olun

Sosyal Medya Kanallarimdan da Beni Takip eddebilirsiniz