9 Şubat 2017 Perşembe

Japonların enfes Tapioccalı içecekleri..

Son yıllarda dikkatimi çeken bir içecek var.
Adını ilk başlarda bilmiyordum. Türk arkadaşım berrin içmiş, japon eşinden adını öğrenmiş.
Yine arkadaşımla boş bir günümüzde sözleştik ve bu sefer " Tennoji - 天王寺 " de buluştuk..
Bana, sürekli gittiğim bir dükkana gidip orada oturup sohbet edelim dedi.
Çıktık küçücük bir dükkana girdik. Aylardır dikkatimi çeken ama mâlesef çok pis bir huyum olan, bilmediğim birşeyi birinin tavsiyesi olmadan yiyememe gibi bir huyum olduğu için cesaretimi toplayıp alamamıştım. Ama bu güzel tesadüf bana süper geldi :))
Dükkanda satılan bu çeşit çeşit bardakları görünce sevinerek aaa bende bunları hep merak ederdim nasıl birşey? Tadı neye benziyor? Diye sorularımı sıralayıp durdum :p

Arkadaşım da; bildiğimiz buzlu kahve, çay, meyve suyu. İçine sadece " Tapiocca - タピオカ " dedikleri, " Manyok bitkisi "nden elde edilmiş nişasta tadında bir jel var dedi.
Bu bitkiye Türkçe de " Fekül " deniliyormuş. İlk defa duyuyorum?
Arkadaşımın tavsiyesiyle çok şükür merakımı giderdim :))
Yoksa hayatta alıp deneyemezdim! Fiyatı 500 yenden başlayıp, 800 yene kadar çıkıyor.
Bardağın ve içindeki içeceğin büyüklüğüne ve çeşidine göre değişiyor.
Bazıları da krema katılmış. Ben buzlu kahveli olanına bayılıyorum harika bir tad..
Plastik veya cam bardağın içine genişçe kocaman kamış koymuşlar.
O lop lop tapioccalar rahat geçmesi için özel olarak yapılmış.


Her defasında onca parayı sadece bir bardağa vermeye bazen kıyamıyorum:)
Yaz aylarında canım öyle bir çekiyor ki 500~800 yen (16~30TL) ağır geliyor..
Bende pastane ürünü satan bir dükkanda tesadüfen pişmemiş çiğ olanını buldum.
Hemde 300 gr. 350 yen (17 TL) civarı ediyor. Tarifini de tezgahtar kızdan alıp eve getirdim :)
Kızın tarifine göre; bir cezveye suyu koyup, iki yemek kaşığı bu tapiocca tanelerini koyup, orta ateşte en az 20 dakika haşla dedi. Aynen dediği gibi de yaptım.
Onlar Haşlanırken bir taraftan da buzlu kahveyi hazırladım.
Haşlanıp soğumuş tapioccaları buzlu kahveye döktüm.
Önceden aldığım kahvelerden sakladığım büyük kamışımıda çıkarıp koydum bol bol içtim:))
İlginç, tropikal japon yiyecek birşeyler alıp denemek isteyenlere kesinlikle tavsiye ederim.
İster benim gibi bir paket çiğ olanından alıp en az 15 bardaklık yapabilir, isterseniz kafelerde bardak bardak doyasıya hazırını alıp içebilirsiniz :)

1 yorum:

  1. Açıkcası bayâ canım çekti. Yapılacaklar listeme ekleyeyim. :d

    YanıtlaSil

Duygularını bizimle paylaşmak ister misin

Youtube Kanalima Abone Olun

Sosyal Medya Kanallarimdan da Beni Takip eddebilirsiniz