3 Şubat 2017 Cuma

Japon geleneğinde şeytan taşlama 'Setsubun' nedir.

Bugün günlerden 3 Şubat. EeEeEe ne olmuş? demeyin :) Japonlar için çok önemli bir gün.
Her yıl Şubat'ın üçünde "Setsubun-節分" dedikleri japon inancına göre kıştan, yaza geçilen mevsim dönümü olarak kutlanır.
Yarın baharın ilk günü.
Setsubun günü kurutulmuş bakla taneleri ile şeytan taşlarlar.
Evin ve tapınakların dört köşesine bu bakla tanelerini atarak kötülüklerin, zorlukların sebebi olan şeytanı taşlamaktır niyetleri..
Şeytanı taşlayarak; İyiliklerin, güzelliklerin, sağlığın geleceğine inanırlar. Sokaklarda şeytan kılığına girmiş kişilere bu baklaları atarak, şeytan dışarı, iyilikler, güzellikler içeri diyorlar.
Bu setsubun gününü ilk yıllarda bilmiyordum.
Taa ki yeni japonca öğretmenim anlatana kadar. Sağolsun sayesinde yine farklı bir japon kültürüyle tanışmış oldum.
O günden itibaren her yıl aksatmadan bana postayla gönderir:)
İnce ayrıntısına kadar da anlatmıştır ama gel gör ki inanmıyorum bu inanca napayım:p
İnanmıyorum boşuna gönderme diyemiyorum mecburen bir teşekkür telefonu edip oturup yiyorum bu leziz kurutulmuş baklaları.
Tadı aynı leblebi ye benziyor. Biraz farklı ve leblebi den daha lezzetli :)


İnanışa göre insan yaşı kadar yemeliymiş. Yani 40 yaşındaysan 40 tane.
Bir tanede fazladan yenilirmiş. Aslında saymadım ama o kadar yiyorumdur bende hehehe
Maskeyle de kızım oyun oynuyor. Ama size bu kültürü anlatmak bana farz oldu canım:)
Bu setsubun günü çok özel olan "Ehou maki-恵方巻" denilen kalınca büyük makisushiler akşam yemeği için hazırlanır.
Aynı namaza başlamadan önce kıbleye dönülüp kılınır ya
Bu maki sushi yi yerken her sene belirli bir yöne doğru dönülüp, hiç konuşmadan yenilirse o sene ne dilediyseniz kabul edildiğine inanılırmış..
Bir sene batı'ya, bir sene doğuya, bir sene güneye, bir sene de kuzey'e doğru dönülürmüş.
Acaba hangi sene hangi yöne dönüleceğini kim belirliyor?:))
Yaklaşık 1300 yıllık bir gelenek olan bu festival eskilerde yeni yıl olarak kutlanıyormuş.
Çin takvimi girince kültürlerine maksat değişi vermiş.
Tapınaklarda festival havasında kutlanan bu setsubun günü şeytan kılığına girmiş kişileri baklayla kovalıyorsunuz :))

1 yorum:

  1. Güzel paylaşımınız için teşekkür ederiz. İlginç bir Japon geleneğini daha öğrenmiş olduk. Yalnız aklıma bir konu takıldı, o bakla dedikleriniz soya fasulyesi olmasın(?) Japonların baklayı bildiklerini pek zannetmiyorum da...

    YanıtlaSil

Duygularını bizimle paylaşmak ister misin

Youtube Kanalima Abone Olun

Sosyal Medya Kanallarimdan da Beni Takip eddebilirsiniz