19 Kasım 2016 Cumartesi

Japonya'nın Helal peynirleri (1) ..

Hehehe yine ben peynir kolik olarak bugün size farklı bir çeşit olan, dilimlenmiş kaşar peynirini tanıtmak istedim.
Japonya'da peynir kültürü yok demiştik. Ama Avrupa japonyayı öyle bir avuçlarının içine almış ki her yerde Avrupa ürünleriyle dolu artık:)
15 sene önce ilk geldiğim günleri hatırlıyorum da yeminle bir peynir bulmak imkansızdı.
Büyük süper marketlerde vardı ama tek kişilik, iki lokmalık peynir, gelde paraya kıyda al?
O zamanların iki lokmalık peynirleriyle ben iki kilo getiriyordum türkiye'den:))

Zeytini hiç sormayın:) "Yamaya" marketler zincirinde bulmuştum uçuyordum..
Yaşasın zeytin buldummm. Bir kavanoz 200 gr. Bunun 50 gramı su:)
Sana kalıyor bir avuç zeytin. Neysem aldım eve getirdim.
Attım ağzıma birşey anlamadım?
Bir tane daha, bir tane daha hala anlamıyorum! Ne yiyorum ben??
Hani zeytin dediğin mis gibi kokar, tuzludur, birazcıkta acımsı olur.
Ama yok bu saman gibi! Almışlar içinden çekirdeğini, basmışlar salamuraya..
Ha ot yemişim ha bu zeytini:) O kadar da para vermişim:))
İşte peynirleride zeytinleride zor bulunan bir dönemden binbir çeşit bulunan dönemlere geldik.
Şimdi japonya'ya gelenler cennette gibiler.
Kıymetini bilsinler bu günün..

İlk ürünümüz "Kraf" firmasının "スライスチーズ" dilimlenmiş peynirdir..
Japonlar pek baget ekmek bilmezler. Varsa yoksa tost ekmeği.
Anca alışıyor insanlar ne yapsınlar:)
Sabah bir dilim ekmeğin üzerine bir tane bu peynirden atıyorlar tost makinesine ayak üstü yiyip koşuyorlar iş'e.
Ürünümüz temizdir. Afiyet olsun:)

原材料名:
ナチュラルチーズ、ホエイパウダー、乳化剤、pH調整剤


Sıradaki ürünümüz de "Yukijirushi-雪印" firmasının"スライスチーズ" dilimlenmiş peynirdir.
Üstteki ürüne oranla daha az katkı içeriyor.
Pek bulunmayan bir ürün ve lezzetlidir. Bayılıyorum bu peynirle tost yapmaya..
Afiyet olsun:)

原材料名
ナチュラルチーズ、乳化剤

1 yorum:

  1. Avrupa orayi da mi ele gevirmis? 😱 normalde japonlar cok vatanseverlerdir. Hani ustun irk vs olaylari var ya. Nasil oyle olmuş? Neyse.. eline saglik guzel bi yazi olmus ☺

    YanıtlaSil

Duygularını bizimle paylaşmak ister misin

Youtube Kanalima Abone Olun

Sosyal Medya Kanallarimdan da Beni Takip eddebilirsiniz